lørdag den 27. juni 2015

Et par skønheder

En citrongul Klivia.
Den er fantastisk smuk.
Det er første gang den blomstrer - derfor er der "kun" fem blomster på stilken.
Den er en slags teenager ;-)
Jeg såede tre frø for kun 3 år siden og se hvor store planterne allerede er.
Frøene købte jeg her, hos ChilternSeeds.



Et andet sted i huset, står der denne skønhed.
En dobbelt Amaryllis.
Den har jeg fået i gave for nogle år tilbage.
Den er flink til at levere blomster hvert år.
Store, smukke, betagende, knaldrøde og ca. 20 cm i diameter !



Ak-ja, ellers går det lidt trægt med strikkeriet i øjeblikket.
Ikke at jeg ikke strikker, for det gør jeg.
Der er bare ikke rigtig noget der bliver færdigt.
Jeg er kommet til at starte op på flere projekter, men jeg kan jo kun strikke på et ad gangen.
Det tror jeg at jeg glemte på vejen....
;.)





6 kommentarer:

  1. Gisp hvor er de flotte - du må godt nok have nogle grønne fingre, hold da op.
    Vi er i samme båd, jeg starter også nyt op hele tiden og ingenting bliver færdigt og når det nærmer sig synes jeg det er kedeligt og trævler op igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det er godt at vide at andre har det lige sådan :-)

      Slet
    2. Hvor er dine blomster flotte. Vi kan ikke have blomster indendørs, da vi har en papagøje, som elsker at sidde i dem. Så bliver de ødelagt. Jeg strikker og strikker, men engang imellem, så sker der ikke så meget.

      Slet
    3. Papegøjer er jo også meget smukke. Jeg havde engang en undulat. Den elskede at spise af min hibiscus. Den lavede ekstra-takker i bladede og spist de tørrede blomsterstilke. Planten tog dog ikke skade af det :-)

      Slet
  2. Sukk og stønn for noen herligheter !!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Ikk' ? Det synes jeg også :-)

      Slet