onsdag den 9. november 2011

A.D.

Jeg har været til strikkeaften i Sommerfuglen for et par dage siden.
Det var en herlig og meget motiverende oplevelse.
Det var ingen ringere end Annette Danielsen, der underholdt et større antal damer og én herre.
Hun fortalte primært om tilblivelsen af bogen og modellerne i Kunsten at strikke en Ø, men havde alle sine modeller med, som hængte på ræd og række.
Der kunne føles og prøves og det blev der sandelig også.
Efter foredraget var der mulighed for at afprøve diverse teknikker. Jeg blev inspireret af vævestrik og måtte prøve den der kaldes perlegrus.

Nu med billede :-)


Der var specielt tre modeller som nærmest sprang på mig, så de kommer på skal-strikkes-listen.
Det var disse :

Læsø

 Fanø

 Ærø
Billederne er venligst lånt fra A.D.'s hjemmeside

3 kommentarer:

  1. Du kan godt glæde dig til Læsø. Jeg er ved at lave den i tre smukke grå farver, som Annette solgte på Fanø, hvor jeg deltog i workshop med hende.
    Det går langsomt, men det bliver så smukt. Jeg vil snart vise et midtvejsresultat på min blog.

    SvarSlet
  2. Hi-hi, jeg ser det for mig - En aftens strik og man har lavet 1 cm !
    Det tog også mig en krig at lave en lillebitte strikkeprøve :-)
    Glæder mig til at se billederne på din blog.

    SvarSlet
  3. Det er også tre meget smukke modeller :-)

    Jeg er vild med perlegrus :-)

    SvarSlet